Monday, September 14, 2009

30 tahun akan datang

Pagi semalam aku selamat sampai di kota bharu selepas lebih kurang 45 minit berada di udara.. ape prasaan aku 1st time naik flight? Series aku cakap aku xrase pape pn.. teruja tidak nervous pn tidak.. mgkn ade rase boring sket kot.. hehe

Mlm td g la smayang terawih kt surau dekat umah aku ni.. dh 10 mlm terakhir kn? Kena la rajin2kn diri gi terawih.. lepas ni dh xde terawih lg dh.. tahun depan br ade lg..

Selepas terawih sebelum smayang witir imam pn bg la tazkirah sket.. imam tersebut masih tersangat muda.. mgkn tua sket dr aku je pn kalo x sm umur ngn aku.. mase tazkirah tu die cite la perihal taqwa.. die ckp taqwa ni umpama antivirus komputer.. untuk mencegah komputer drpd diserang virus maka antivirus terpakse digunakan. Begitu jugalah dengan taqwa.. taqwa ni umpama antidosa.. untuk mencegah manusia drpd melakukan dosa maka antidosa terpakselah digunakan iaitulah taqwa..

Kenape aku nk cite psl bnda ni? Sebab aku rase ia menarik.. bg aku yg lahir di zaman millennium ni xsusah bg aku memahami pengertian taqwa tersebut mengikut contoh yg diberi.. tetapi melihatkan wajah pakcik2 dan atuk2 yg dh lebih separuh abad berkerut-kerut cuba memahami maksud antivirus komputer menyebabkan aku terpikir.. adekah aku juga akan mengalami benda yg sama selepas umur aku dh lebih separuh abad satu hari nnti?

1 comments:

ainShahajar said...

alah.. kalo kta sentiasa up to date... insyaallah.. kita tak penin pun nanti

ade je kan.. pokcik2 kat fb tu. yg mana educated

Post a Comment

setiap komen anda amat-amat dihargai