Friday, September 11, 2009

pengalaman pertama naik kapal terbang

2 bulan yg lepas..

adik aku tnye dh beli lum tiket nk balik raye.. aku ckp lum lg.. biase la laki kn.. ape barang beli tiket awl2.. dh dekat2 nk balik nnt cari la.. mesti adenyer.. kalo bkn bs ekspres pn msti ade bas tambahan.. bas jgk kn? janji bleh smpai umah.. mmg gamble gle ah.. tp stakat ni xde lg kejadian xleh balik raye sebab tiket bas abis.. hehe

adik aku pn bertanye.. camane kalo raye kali ni kite balik naik flight.. naik flight? seumur hidup aku ni aku xpenah naik flight.. ntah ape rsnye naik flight.. seronok? boring? pening? mane aku nk tau.. xpenah naik flight ni.. jadi aku pn ckp kt adik aku ikut la.. naik flight pn okey gk.. kalo naik bs mau 8-9 jam baru sampai kota bharu.. naik flight xsmpai sejam pn.. tambahan pulak musim raye ni.. amat berisiko skali berada di jalan raye.. aku pn heran.. asal musim raye je msti ade kejadian bas eksiden.. xkisah la bas ekpres ke bas tambahan.. berderet2 pulak tu.. mcm kena sumpahan plak..

jadi adik aku pn berpakat la ngn kawan2 die beli tiket flight air asia.. xde mahal sgt pn sebab beli awl.. nape xbeli MAS? ape barang MAS.. sume pramugari die pakai kebaya.. air asia la best sebab pramugari die pakai skirt.. hahah! (abis pahale puase aku)




Esok..

flight aku kul 11 pg.. lepas sahur dh kena btolak dh dr bangi ni sb kna g kl sentral dulu berkumpul kt sana.. tetibe rs nervous plak.. aku xpenah naik flight.. xpenah berada lebih 10,000 kaki di udara.. adekah aku akan muntah hijau esok? atau pn pengsan trus sedar2 je dh sampai airport pengkalan chepa? knape la aku xbeli tiket bas je.. huhu

4 comments:

~miszirdawaty~ said...

sila muntah hijau kt dpn cOunter check-in tuh.
pekerja air-asia xfriendly ngn custOmer.
sumpah menci mereka.
haha~

eesyaheera said...

air asia xbesh
duk menjual lam flight
bising oh
nk tido pn xley
hehe

Syazni Rahim said...

ala...encik zaimi tidak mengambil gambar beliau didalam flight tersebut..hehe..

;)

zaiMi said...

~miszirdawaty~ : yeke? tp diorg seksi.. hahah!

bunga : mmg.. dr awl kapal terbang naik smpai kapal terbang mendarat asyik dengar suare diorg je.. dh la suke bjalan kt tengah.. huhu

cik syazni : kamera dalam beg ms tu.. kt bhgn ats.. nk on henfon pn takut nnti kang terhempas plak kapal terbang tu.. hehe

Post a Comment

setiap komen anda amat-amat dihargai