Wednesday, November 25, 2009

balik raya

aku kat umah skang ni.. balik raye.. punye lama naik bas semalam dari 9.30 pagi sampai 7 malam.. perjalanan elok je.. xde banjir cuma bas gerak slow sebab keta banyak.. mungkin sebab sume org yg duk luar kelantan dh start balik kampung gk..

dalam paper ngn tv skang kecoh ckp kelantan bnjir kn? siap ade yg kna tinggal kt pusat pemindahan.. nasib baik la umah aku kt tempat tinggi.. walau pn dekat ngn sungai kelantan umah aku xpenah naik air.. stkt paras buku lali biase la.. tp xsmpai setengah jam dh surut dh..

sepanjang perjalanan balik semalam pn xde banjir.. aku gerak dari kajang-gombak-kuala lipis-gua musang-kuala krai-machang-kota bharu.. sepanjang perjalanan xde bnjir pn.. ujan pn renyai2 je.. tu pn bleh dikatakan xde ujan..mendung ade la..


tp walau pn cmtu ade jgk org yg berharap aku xdpt balik raye.. siap cakap aku tak mungkin smpai umah sebab banjir.. siap cakap bas akan patah balik kl dan aku kna raye kt sana.. wtf? ape yg ko jeles sgt ngn aku? umah aku bukan kt pedalaman cm umah ko..

papehal pn aku dh selamat smpai umah.. kepade org yg berdoa aku raye kt kl tu doa ko tak dimakbulkan.. tp xpe nnt masa hisab ko bleh claim doa ko tu untuk ditukar dgn pahala.. walau pn doa ko tu untuk mengenakan org..

3 comments:

cik syazni said...

I know who exactly she is. Sabar ye kekasehku.. dia mmg xpuas ati ngan ko, mungkin dr dulu? kan?

sI tEDI said...

Alhamdulillah.. selamat sampai!!

salam aidiladha!

zaiMi said...

cik syazni : tu la psl.. ape mslh die ntah..

sI tEDI : salam aidiladha gk.. :)

Post a Comment

setiap komen anda amat-amat dihargai