Saturday, October 24, 2009

apek yg sengal

penah jumpe apek sengal? eh2 bukan sume apek sengal ke? haha.. ni la yg yg terjadi ble aku gi cari stiker tinted kt area bangi ni semalam.. kalo kat kota bharu senang2 je aku bleh cari tp kt bangi ni susah.. slalu stiker tinted tu ade jual kt kdai motor.. tp nk cari kedai motor kt bangi ni punye la susah.. kedai keta banyak la.. blambak.. mgkn org bangi ni kaya2 kot.. ape kelas naik motor..



2-3 kedai motor masuk xde stiker tinted ni.. rasa dh menyampah dh.. xpelah cari kedai lain lagi.. pusing punye pusing jumpe la 1 kedai motor cina ni.. dari luar dh nmpk dh stiker bergantungan..hati berbunga keriangan.. masuk la tnye.. "bos, stiker tinted kaler jernih yg kecik punye ade ke?" aku tnye dengan bergaya.. nk tau ape apek tu jawab? die jawab "stiker jernih aa? jernih x ade.. biru ade kuning ade merah ade hijau ade.. tp saya jual hitam je"..aku pn berkata dalam ati.. "ko ni buat lawak ke ape"?

last2 beli jgk la yg hitam.. walau pn hati memberontak nk yg jernih..


10 comments:

BezBuddy said...

bgusla jwpn apek tu...hehehehe

Cik Cookie said...

apek kat kedai area Wakaf Bharu pun sengal gak.

zaiMi said...

BezBuddy : mmg bagus.. rs cm nk bg penyepak je.. hehe

Cik Cookie : wakaf bharu? my hometown tu.. hehe

Firol said...

hehehe.tak reti bahasa kot..

::cdot the dot:: said...

kecik ati aku mi ko ckp APEK sengal...nasib baik laki aku tak lyn blog2 ni, klu tak aku rasa satu bangi tuh rentung dia buat pembakaran terbuka...idup APEK...

zaiMi said...

::cdot the dot:: : adeh! sori2 aku mntk maaf banyak2.. hahah

Arfan said...

Hi zaimi. Mmg la apek tu x leh jual yg gantung kat kedai dia tu. Itu display la beb. Klu dia jual kena bg diskaun lak pasal dah berabuk...

zaiMi said...

Arfan : eh aku ade ckp psl gantung & display ek? rs cm xde je.. ko slp phm kot.. hehe

Nescafe ais said...

~Kalau kena kat gua, malam tu gak gua dah bakar kedai apek tu.

~Jawapan yang menguji kesabaran.

zaiMi said...

Nescafe ais : mmg menguji kesabaran.. tp xla smpai nk bakar kdai die.. nnt ssh org2 yg pakai motor nk repair motor diorg nnt.. hehe

Post a Comment

setiap komen anda amat-amat dihargai