Saturday, October 03, 2009

Horoskop

korang tau tak ape itu horoskop? mesti tau kn? ala yang zodiak tu.. yg die bagitau peribadi dan nasib seseorang guna carta/diagram kedudukan bintang tu.. ade capricorn.. ade cancer.. ade aries.. dan macam-macam lagi..


dalam banyak-banyak horoskop tu korang mesti penah baca horoskop yang berkaitan ngan korang kan? dan tetibe korang rasa "eh-eh macam mana bleh betul plak ni?" aku pun penah rasa cmtu gk.. mungkin tak semua btul tapi ade sesetengah pendapat die yg kite rasa kena ngan diri kita.. kenapa bleh jadi cmtu? adakah sifat-sifat kita ditentukan oleh tarikh kelahiran kita?

kalo ikut perbincangan dalam Halaqah kat TV9 die cakap sape-sape yang percaye horoskop bleh jadi kufur.. walaupun main-main.. die cakap sape yang main-main solat die tak diterima 40 ari.. kalo percaya trus jadi kufur.. sebab die sama cam tilik nasib.. kita percaya bahawa ade kuasa lain yang menentukan nasib kita selain Allah..

4 comments:

Putra Al-Maliki said...

horosokop nie adalah meruapakan satu alat penjajahan minda dari barat yang digunakan untuk meruntuhkan aqidah umat islam...

zaiMi said...

Putra Al-Maliki : betul.. ramai yang tertipu ngan horoskop ni.. kt mana2 pn ade.. siap bleh langgan pakai enset lg..

::cdot the dot:: said...

huh...tak leh caya suma ni....tak tau la tang mana yg betul dorang dok caya...hampehh tol

zaiMi said...

::cdot the dot:: tau xpe.. pcaye sgt ngn horoskop.. kalo tulis kt about me kt mn2 msti tls horoskop die.. pdhl bnda tu xbtul pn..

Post a Comment

setiap komen anda amat-amat dihargai