Tuesday, October 20, 2009

kucing

sume org kenal kucing.. haiwan berbulu berkaki empat.. berketurunan harimau tetapi dalam versi berwarna-warni.. sifatnya? manja nk mmpos ngn manusia.. ade sape2 yg xkenal kucing? kalo tak kenal kucing maka haruslah disepak mukanye berulang kali dan dibuang ke planet lain..



masa kecik2 dulu aku slalu dimomokkan dengan cerita pergaduhan antara kucing dan tikus.. kononnye kucing amat berdendam dengan tikus sampaikan ia bersumpah ia akan makan setiap tikus yg dijumpai.. ditambah pula dgn cerita Tom and Jerry di tv menyebabkan otakku yg belum baligh ketika itu mempercayai bulat2 akan cerita tersebut..




akan tetapi ketika aku sedang menikmati makan malam yg sgt lazat bersama cik syazni tetibe datang beberapa ekor tikus bermain2 di sebelah kami sambil berdecit-decit.. pada masa itu terdapat beberapa ekor kucing di kawasan itu tetapi hanya memerhati tikus2 tersebut.. jadi aku berfikir.. apekah cerita yg aku penah dgr dan yg slalu aku lihat di tv hanya mitos semata2? ditambah dengan info dari cik syazni bahawa ade kucing yg lari bila ternmpak tikus.. adekah kucing sekarang sudah jadi pengecut? atau daging tikus sudah tidak lazat?

p/s : duk tulis entri psl kucing ngn tikus ni tetibe tringat kt mat sentul yg menjual ubat gigi tikusi..

13 comments:

BuLaN iTu aKu said...

pasal kucing jugaa
wahh sehati sejiwa ye

Liyanaa. said...

sgt comel la kucing ni sebenarnya tapi kucing i tak manja pn pfft :(

falcon said...

hahhaahaha pasal kucing ke? huhuhu ade kucing yg garang...tikus yg plg besar aku jumper adalah sebesar anak kucing...hukhukhuk

Manusia said...

ko makan kat mana tue..
siap da tikus bagai huhu

raxm raxis said...

teruk btol tpt mkn tu..ada tkus..hehe

BezBuddy said...

moral of the story:
g la dating kt restoran yg xde tikus....sekian =)

cik syazni said...

sedangkan DOmino Pizza masuk paper ade tikus dijumpai..inikan pula warung di tepi jalan, wahai pengkomen sekalian..

huhu..

ZARA 札拉 said...

tikus sekang dah lagi besaq dari kucing~

mana kucing tak sentap~

hehehe~

Firol said...

carik carik bulu kucing lama-lama cantum dengan bulu tikus

zaiMi said...

BuLaN iTu aKu : mmg sehati sejiwa.. hehe

Liyanaa. : ade jgk kucing xmnje? btul kucing ke tu?

falcon : mmg ade kucing garang.. tp ble kna usap ngn manusia sume tgkp lentok..

Manusia : seksyen 16 bangi.. xmmpu nk gi chicken rice shop ari2..

raxm raxis : truk la jgk.. tp makanan die sedap.. hehe

BezBuddy : insyaallah jika ade duit..

cik syazni : tu la spl.. kalo kite byk duit kn best nie kn? bleh gi kenny rogers tiap2 ari..

ZARA 札拉 : yeke? kirenye kucing makin mengecil la?

Firol ? erk?! peribahase ke ape tu?

cookie devine said...

tinga kucing CC nm musang

itafukada said...

sbb kucing2 tu malas la..nama pun kucing kat restoren.ape ade heran setakat tikus2 itu.x hadap pun.sbb byk lagi pelanggan restoren yg baik ati tlg bg mereka makan yg lazat spt ikan masak tiga rasa, cikencop, udang bakar, bla bla..
perghh...lagi mavlezz!!hikhik..

zaiMi said...

cookie devine : musang ? pelik tu.. hehe

itafukada : itu la psl.. diorg dh dpt mkn lg sdp dr tikus.. mn nk pndg lg dh.. berbahagia la tikus2 itu..

Post a Comment

setiap komen anda amat-amat dihargai